G'day! - Reisverslag uit Australie, Curaçao van Amy - WaarBenJij.nu G'day! - Reisverslag uit Australie, Curaçao van Amy - WaarBenJij.nu

G'day!

Blijf op de hoogte en volg Amy

19 Januari 2015 | Curaçao, Australie

G'day!!

Zo, dat is een lange tijd geleden, maar beter laat dan nooit ;-)

De laatste keer dat ik een verslag had geschreven zat ik in Cairns, de top van de oostkust, en nu zit ik in het vliegtuig van Melbourne na Bangkok!

Magnetic Island was de bestemming na Cairns, dat is een eiland waar je met de Ferry naartoe gaat vanuit Townsville.
Ik zat daar in een erg leuk hostel, aan het strand! Ook heb ik op Magnetic Island een koala vast gehouden!
Na 2 dagen op het eiland ging ik weer verder na Airlie Beach!
Airlie Beach is een klein gezellig dorpje, waar eigenlijk alles in 1 straat zit, en ook daar hebben ze net als in Cairns een Lagoon!
Ik ben daar toen 2 dagen gebleven, en toen ging ik 2 nachten op een catamaran na The Whitsunday Islands, waar het echt zooo mooi is!!
We hadden een gezellige groep op de boot, (waarvan volgens mij de helft Nederlands was), we zijn bij Whiteheaven Beach geweest, waar het zand zo wit is dat het nieteens warm is aan je voeten, een bushwalk gehad, mooie look outs gezien, en ook lekker gesnorkeld waar ik nog met een schildpad gezwommen heb!
Na 2 dagen lekker op de boot kwam ik weer aan in Airlie Beach, toen was het weer tijd om opzoek te gaan na een baantje ;-)
Gelukkig had ik snel iets gevonden en kon ik aan de gang in een culinair Italiaans restaurant, met prachtig uitzicht op zee!
In Airlie Beach verbleef ik gezellig samen met een Nederlands meisje die ook in Airlie aan het werken was, en zo heb ik daar ongeveer 2 maanden gezeten!

Toen was het begin december, tijd om weer verder te reizen en ook Aafke was in Australië gearriveerd! We hadden afgesproken dat ze mij op zou zoeken in Airlie Beach, vanuit daar zouden we dan samen een stukje verder reizen!

Vanuit Airlie Beach gingen we na Rainbow Beach, en vanuit daar hadden we
een 3- daagse trip na Fraser Island, wat heel erg gaaf was!!
Fraser Island is een eiland met de grootste zandvlakte's van Australië en daar gingen we dan in groepjes met een 4x4 rondscheuren!
Ieder groepje had een eigen auto, en dan kon je onderling wisselen wie er ging rijden, en zo hebben we daar heel veel rondgereden, mooie plekjes gezien, en vooral ook veel gezwommen in verschillende zeeën, meren en rivieren! S'avonds verbleven we op een camping en moest je met je eigen groep eten koken etc, en we sliepen allemaal in tentjes! Wat ook nog 'n grap was aangezien je een tent + slaapzak kreeg, dat betekend dus geen matras en kussen, dus lekker echt kamperen, liggend op de grond op de boomstronken haha, maar moet zeggen dat ik nog best goed geslapen had ;-) Na Fraser Island gingen we door na Noosa, wat ongeveer 2 a 3 uur onder Rainbow Beach ligt! Daar hebben we 2 dagen lekker de omgeving verkent, gezwommen in de zee, een "palm three walk" in een nationaal park gedaan, waar we geen een palmboom hebben gezien haha, en lekker opstap geweest! Ook hadden we daar 'n gezellige Nederlander ontmoet die vervolgens ook 'n paar dagen met ons is meegereisd! Na Noosa was het tijd voor Brisbane, en waren we nog maar een paar dagen vandaan ons grote camper avontuur!
Lekker geshopt, een middag 2 fietsen gehuurd, Aaf had lekker risotto met verse vis gekookt, en 'n hoop gezellige mensen ontmoet in het hostel en de barretjes!
Zo kwam die Nederlandse jongen 2 Engelse tegen die hij kende dus daar stond hij even mee te kletsen, maar wij zaten om het hoekje dus konden hun niet goed zien, maar dat was die avond dat Aaf risotto had gekookt en hij vertelde hun toen op z'n beste Engels; she is a cock! Dus wij natuurlijk kei hard lachen haha, en toen liepen die Engelsen om het hoekje en zeiden ze tegen ons, Hey zaten jullie ook in Noosa in dat en dat hostel 2 dagen terug? Bleek dat ze ons niet gezien hadden of kende, maar ze herkende onze lach! Haha

Toen konden we eindelijk onze camper op gaan halen in Brisbane, en kon het avontuur beginnen in de Hippie!
Daar gingen we, zittend aan de rechterkant in de auto achter t stuur, en je rijd aan de linker kant van de weg! Boodschappen gedaan bij de Aldi, en hop naar onze eerste bestemming, Surfers Paradise!
Surfers Paradise was maar 2 uurtjes rijden, en ook hadden we al meteen een mooie plek gevonden waar we konden overnachten, gratis met uitzicht op zee!
De dag erna zijn we toen doorgereden naar Byron Bay, waar we onze "o zo koude" kerst door gingen brengen! Moet zeggen dat dat ook wel een aparte ervaring was, kerst in Australië ;-) We hadden de camper in Byron bij een hostel geparkeerd vanwege de drukte, en konden we tussen alle campers op de parkeerplaats staan haha.
We kwamen op kerst avond aan, en hadden onze tafel en stoeltjes buiten gezet, en dachten we, dan gaan we zo even douchen, eten koken en dan zien we wel!
Nou in no time zaten er nog 6 andere ook aan onze camping tafel gezellig op de parkeerplaats, en hadden we uiteindelijk niet meer gedoucht, niet meer gegeten niks, maar waren we op het "kerstfeestje" in het hostel, lekker buiten met een hoop live muziek, en waar onze buurman ook moest spelen! Vandaar dat plannen nooit goed gaat ;-) en dat onze planning slecht was, bleek de dag erna wel weer, eerste kerstdag! S'ochtends lekker na het strand geweest, lekker broodje knakworst gegeten, en toen dachten we dan gaan we even boodschappen doen voor vanavond, flesje wijn en wat biertjes halen, en dan vanavond gezellig opstap! Nou nog niet bijna, want het bleek dus (wisten wij veel :p) dat in Australië op 1e kerstdag alles, maar dan ook echt alles gesloten is!! Haha! Alleen benzine station, de kebab zaak en de pizzeria was open, dus uiteindelijk was ons kerstmaal dan maar een afhaal pizza haha. Onze buurman had uiteindelijk nog n flesje wijn over voor ons, dus we waren niks tekort gekomen ;-)

Na Byron Bay zijn we doorgereden naar Coffs Harbour!
Rondom Byron zijn we veel rond gereden en hebben we veel mooie afgelegen rustige plekjes gezien, maar toen na de kerst begon het te regenen (en als het dus op de oostkust regent in het regen seizoen, dan komt het met bakken uit de lucht, en regent het ook echt de hele dag) dus toen hadden we besloten rechtstreeks door te rijden na Coffs Harbour, daar zat Levi! Een oud collega van mij van de Snowy Mountains, die ik al een paar maanden niet had gezien, dus dat was wel heel gezellig! Een ochtend nog lekker weesten kanoën, maar voor de rest vooral gezellig in het hostel gezeten aangezien het nog steeds regende. Daar 2 dagen geweest, en toen was het alweer 30 december, en was het tijd om af te reizen na Sidney, waar we het vuurwerk gingen bekijken met oud en nieuw!
"Even" van Coffs Harbour na Sidney, was maar 550 km! ;-)
Het vuurwerk was echt heeeel gaaf om te zien, echt niet normaal wat daar de lucht in word geknald!
Ook was het ook wel weer een aparte ervaring, oud en nieuw in een ander land. Normaal is het koud en vier je het s'avonds/snachts, nu zaten we vanaf 13.00 al in een park, in het zonnetje, maar omdat het overal zo druk is en alles is afgesloten mocht je ook geen alcohol drinken, dus ik was nog nooit zo nuchter geweest om 00.00 haha! Maar wel echt zeker de moeite waard! Echt gaaf om een keer te hebben meegemaakt! Ook een kroeg vinden in Sidney viel niet mee, maar uiteindelijk rond 2.00/2.30 zaten ook wij dan ook aan de champagne, en hebben we daar gezellig nog tot s'ochtends door gefeest :)
Ook qua accommodatie met oud en nieuw in Sidney hebben we heel veel geluk gehad, ik zit namelijk op Facebook op een pagina "dutchies in Sydney", en daar had ik een berichtje opgezet of iemand tips had waar we de camper konden parken met oud en nieuw aangezien we last minute hadden besloten om toch maar het vuurwerk te gaan bekijken haha.
Toen had er een Nederlandse vrouw gereageerd, die officieel uit Oss kwam, maar al wel 28 jaar in Australië woonde, dat we wel bij haar mochten parkeren!
Nou zijn we lekker verwend daar, want konden bij haar slapen, douchen, eten, alles! Dus daar zijn we tot 2 januari gezellig geweest! En toen was het ondertussen gelukkig weer lekker weer, en zijn we nog na de Blue Mountains en het zuiden van Sidney geweest, waar we onder andere super mooie plekjes een stranden hebben gezien, maar ook in een heeel mooi nationaal park!
Toen was het 5 januari, en moesten we na 2 weken de hippie weer in gaan leveren, waar we het allebei niet mee eens waren ;-) en aangezien ik toch na Melbourne moest, en Aaf die kant ook wel op wou, hebben we toen even alles berekend en hadden we besloten om m nog een weekje bij te boeken, zodat we zelf na Melbourne konden rijden en daar ook de Great Ocean Road konden doen!

Omdat de koelkast het niet deed, en we daar wel een aantal uurtjes zoet mee waren geweest bij de garage, kregen we dan 2 extra dagen bij, en zo hadden we de hippie uiteindelijk nog 9 dagen!
Vanuit Sidney langs de kust na Melbourne gereden, over de meeste hoge bergen met kronkelende wegen, en hele steile hellingen die we soms maar net op kwamen haha, waren we na een paar dagen in Melbourne! Toen zijn we meteen doorgereden na de Great Ocean Road, wat echt heeeeel mooi was!! Ook daar helaas weer veel regen gehad, maar ook een paar hele warme zonnige dagen, en deze keer hadden we het precies goed gepland om de mooiste highlights op de zonnigste dagen te bezoeken!
Toen was het uiteindelijk toch echt tijd om de hippie weer in te leveren...maar we hebben het echt heeel leuk gehad, de mooiste plekken gezien, veel kilometers gemaakt en veel gelachen!

En toen zaten we weer in een hostel midden in de grote stad Melbourne! Dat is wel weer even iets anders dan kamperen ;-)

Ik ben 5 dagen in Melbourne verbleven, tot (vandaag) ik mijn vlucht na Thailand had! Erg leuke gezellige dagen gehad, en ook veel mensen weer ontmoet die ik allemaal in Airlie Beach had leren kennen, dus dat was wel heel leuk en toevallig! Ook was ik bij Piet en Maria op bezoek geweest, de oom en tante van paul die in Mornigton wonen, wat super leuk was! En we waren nog door een hoop Australiërs uitgenodigd om met hun mee te gaan op vrijgezellenfeest haha, en die uitnodiging hebben we natuurlijk ook niet afgeslagen ;-)
En nu zit ik in het vliegtuig onderweg van Melbourne na Thailand waar ik over 2 dagen de Suusjes weer zie!!
Waar ik natuurlijk heeeeeeeeeeeeeel veel zin in heb!!!

Nou het is alweer een heel verhaal! Als ik terug ben van Thailand zal ik weer een berichtje plaatsen! Mijn plan nu is om als ik terug ben van Thailand nog een tijdje te werken in Australië, daarna een paar weken rondreizen in Nieuw Zeeland, en daarna ik het toch echt weer tijd om weer terug na Nederland te gaan ;-)

Liefs,
Amy


Ohja, mijn Nederlandse iPhone is kwijt/gejat, dus ik ben nu alleen nog maar bereikbaar via Facebook of via mijn Australische nummer! Dankzij mijn lieve mama heb ik waarschijnlijk over een maand mijn nieuwe simkaart weer met mijn oude zelfde Nederlandse nummer :)

  • 20 Januari 2015 - 07:57

    Kees Van Montfort:

    Amy wat kan jij mooi en lang schrijven
    mooi verhaal van je belevenissen
    blijf genieten van deze mooie ervaringen

    gr. Keesje

  • 20 Januari 2015 - 19:41

    Riek De Haas.:

    Lieve,lieve Amy.

    Wat hebben we gesmuld van jou verhalen,wat heb jij gigantisch veel gezien meegemaakt en genoten tijdens je trips. En wat ben jij gemakkelijk in omgang met andere mensen. Echt gaaf!
    Maar de tijd begint al een beetje op te schieten: en denk je misschien ook wel weer eens aan Eersel.
    Toch heb jij denk ik levens lange herinneringen op gedaan met veel mensen kennis.
    Hier gaat het weer zijn gangetje,Kees had een kransslagader die voor 90% dicht zat,we waren op het juiste moment in het ziekenhuis beland.
    Hij is daar gedotterd en men heeft een stent geplaatst dus de ader is weer open en het hart krijgt weer voldoende bloed toevoerd.

    We wensen jou nog veel succes en nog heel veel reisplezier.
    Met Hartelijke Groeten en Liefs van Ome Kees & Tante Riek xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Werken en reizen in Australie, Nieuw Zeeland & Thailand!

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 411
Totaal aantal bezoekers 6111

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 31 December 2014

Australie, Nieuw Zeeland & Thailand

Landen bezocht: