de tijd vliegt! - Reisverslag uit Australie, Curaçao van Amy - WaarBenJij.nu de tijd vliegt! - Reisverslag uit Australie, Curaçao van Amy - WaarBenJij.nu

de tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Amy

10 Oktober 2014 | Curaçao, Australie

Hallo allemaal!

Aangezien het alweer even geleden is, tijd voor een nieuw verslag!

Het ski seizoen in het "Snow gate motel" zit erop, en ik ben nu weer lekker rond aan het reizen! Zoals de meeste denk ik wel in de gaten hebben, heb ik het erg goed na m'n zin hier in Australië ;-)

In Berridale, waar ik werkte heb ik het (ondanks de veel uren werk, en een *** van een baas) echt heel erg goed na m'n zin gehad! Erg gezellige collega's, en veel leuke dingen gedaan en meegemaakt! Maar was ook wel weer blij dat het erop zat en dat ik weer verder kon reizen, na de zon! 20 september was onze laatste werkdag, en de 21ste vertrokken we uit Berridale, op na Melbourne! Afscheid genomen van de meeste collega's, wat toch niet-echt leuk was aangezien je 2,5 maand 24/7 samen bent, maar dat hoort er ook bij!
Een collega van mij had een eigen auto, en met hem ben ik en nog een andere collega mee gereden na Melbourne, 9 uurtjes rijden! Eenmaal in Melbourne aangekomen een hostel gezocht, en de auto geparkeerd, wat nog niet meeviel in zo'n grote drukke stad ;-) in een bar nog wat gedronken, en toen gaan slapen want de dag erna vroeg op om de stad te gaan verkennen! Melbourne is een gave stad, heel relaxt, en veel mooie plekken met hele gave graffiti!

3 dagen in Melbourne geweest, en toen heb ik ook mijn andere 2 collega's uitgezwaaid, en ging ik zelf verder. Iedereen had andere plannen qua reizen, en zo was mijn plan om richting Alice Springs te gaan, op na de outback!
Mijn reis van Melbourne na Alice Springs ging ik doen met de greyhound bus, en ja dan kom je er weer achter hoe meeeega groot Australie wel niet is ;-)
Ik had eerst een bus van Melbourne na Adelaide, was 10 uurtjes, en dan kwam ik s'ochtends in Adelaide aan, en s'avonds ging mijn volgende bus pas, dus had ik de hele dag de tijd om Adelaide een beetje te verkennen! En toen de lange reis van 20 uur van Adelaide na Alice Springs! Het ging allemaal goed en de tijd vloog eigenlijk voorbij, totdat we een uurtje van Alice Springs vandaan waren, en de bus ermee ophield!
Stonden we dan, in de middle of nowhere, te wachten langs de kant van de weg, 40 graden, wachten op een nieuwe bus...en na 3 uur wachten konden we eindelijk verder rijden na Alice Springs. Was het toch nog allemaal goed gekomen ;-)
Toen snel gaan slapen, en de volgende dag vroeg op want om 6.00 werd ik opgehaald voor mijn 3 daagde tour die ik had geboekt in "The red centre"!

Echt een heeeele gave tour!!
Ik werd dus s'ochtends vroeg opgehaald, en toen reden we richting de "Uluru"!
Was ongeveer 4/5 uurtjes rijden vanaf Alice Springs, nog een paar keer gestopt bij wat mooie plekjes, en toen voordat we de "Uluru" gingen bezichtigen hadden we gelunched op onze camping waar we de eerste nacht gingen overnachten!
Na de lunch was het eindelijk zover, op na de Uluru! We hebben de hele middag daar rond gewandeld, ook onze gids had honderden verhalen te vertellen, en jezus wat is het groot!! Het duurt een dik half uur om er met de auto helemaal omheen te rijden dus kun je nagaan hoe groot die "steen" wel niet is! Toen na de wandeling gingen we na een plek waar je de Uluru helemaal kon zien, en daar hebben we de zonsondergang bekeken! Ook echt heel gaaf om te zien dat de kleur van de Uluru dan elke minuut veranderd.
Daarna gingen we weer terug na onze camping, en daar hadden we 'n kampvuur gemaakt waarop we dan ons eten gingen koken. En toen heb ik voor het eerst kangaroe gegeten! Na het avondeten hadden we de optie om met een andere gids mee te gaan, voor een "star talk", wat echt super interessant was, die man had wel honderden dingen over sterren te vertellen! En zo'n mooie sterrenhemel als ik daar heb gezien, had ik nog nooit gezien!
Na de "star talk" was het eindelijk tijd om te gaan slapen! Niet dat ik zo moe was haha, maar ik ging eindelijk "swag" slapen, waar ik al lang na uitgekeken had ;-)
Een swag ziet eruit als een slaapzak, maar dan wat groter, omdat er een dun matrasje inzit, die rol je dan uit op de grond, en dan slaap je dus gewoon buiten op de grond! En voordat je dan in slaap valt heb je uitzicht op de prachtige sterrenhemel!
De volgende dag weer vroeg opstaan en toen gingen we de zonsopgang bekijken van de Uluru! Wat ook weer erg mooi was om te zien met alle kleurverschillen!
Daarna was het tijd voor Kata Tjuta! Daar hebben we de hele ochtend gewandeld, en ook daar hadden we erg mooi uitzicht!
Toen zijn we doorgereden naar een kamelen boerderij, waar we lunch hadden en daarna door na de Kings Canyon! Ook dat was weer een aantal uren rijden, maar onderweg hadden we nog een paar stops, en ook moesten er onderweg nog het bos in om hout te sprokkelen, waar we dan s'avonds ons kampvuur van konden maken om het eten op te koken ;-)
Toen s'avonds weer gekookt en bij het kampvuur gezeten, en toen weer swag geslapen! De dag erna vroeg op want we er stond een wandeling on de Kings Canyon op het programma! De wandeling was ongeveer 3,5 uur, en vanwege de hitte mag je die wandeling niet maken tussen 11.00 en 15.00, dus dat betekende dat onze wandeling begon s'ochtends om 7.00 haha. Maar het was zeker de moeite waard, ook daar echt super mooi!
Toen na de lunch zat de 3 daagde tour er helaas alweer op, en gingen we weer terug na Alice springs. Toen s'avonds nog met heel de groep wat gedronken, en de dag erna heb ik nog een dagje gerelaxed in het hostel.

Toen was het weer tijd om verder te reizen! Ik zou eigenlijk na Alice Springs na Cairns gaan, maar aangezien plannen hier met de minuut wijzigen, had ik besloten om eerst nog een paar dagen naar Darwin te gaan! Met deze bus trip had ik meer geluk, ik had namelijk een meisje ontmoet waar ik zowat de hele busreis mee had zitten kletsen, en toen bijna in Darwin waren vertelde ze dat ze een hotel had geboekt voor 2 personen, aangezien ze maar alleen was, kon ik voor niks met haar 2 nachten in dat hotel verblijven! En aangezien ik nog niks had geboekt en nogal onvoorbereid onderweg na Darwin was, kwam dat wel goed uit ;-) was wel even luxe, 2 dagen in een rustige hotel kamer, ipv een hostel waar altijd overal mensen zijn.
Dat meisje was maar 1 dag in Darwin dus heb toen met haar rondgehangen, en voor de dag erna had ik een trip geboekt na Litchfield! Echt een hele leuke trip en een mooi nationaal park met veel watervallen etc, waar je ook gewoon lekker kon zwemmen! En smiddags gingen we op een boot waar we krokodillen gingen spotten!! Die mensen van de boot hadden een soort grote vishengel waar dan een paar lappen vlees aan hingen, en zo sprongen de krokodillen omhoog uit t water, wat echt heel cool was om te zien!
Toen ben ik nog 1 nacht in Darwin gebleven, en de dag erna doorgevlogen na Cairns! Dit keer wel gewoon weer in een hostel, en geen hotel ;-) haha

Cairns is de plek waar ik nu op het moment ben! Van de week een dag op de boot geweest om te snorkelen in The Great Barrier Reef! Helaas geen haaien gezien, maar wel een baby haai haha, en heel veel mooie vissen, koraal etc!
In Cairns zelf is wel een strand, maar daar mag je niet in zwemmen, maar aan het strand is "The lagoon", wat een heel groot zwembad is, waar je de hele dag kunt chillen ;-)

Ik ben nog tot zondag in Cairns, en reis dan door voor een paar dagen Magnetic Islands, en daarna na The Whitsunday Islands!

Tot het volgende verslag!
Oh, en iedereen nog bedankt voor alle leuke reacties elke keer :-)

Liefs,
Amy





  • 10 Oktober 2014 - 12:30

    Liza:

    Haaa Amy!
    Leuk verhaal weer! Word er vrolijk van om te lezen hoe jij daar zo geniet, avonturier!!
    Geniet nog in Cairns en alvast heel veel plezier op die mooie eilanden!! (heb even gegoogled :p)
    XXX Liza

  • 10 Oktober 2014 - 13:57

    De Veronnekes:

    Tjonge wat een ervaringen allemaal. En zoveel geweldige herinneringen gemaakt om nooit meer te vergeten. Leuk, leuk, leuk! Geniet van al het moois wat nog op je pad komt de komende tijd. Maak vooral ook veel foto's om al deze herinneringen vast te houden. XXX Daan en de bubs!

  • 10 Oktober 2014 - 13:58

    Sandrine:

    Wat een vet verhaal weer Amy! Heel veel plezier nog in Cairns en geniet van al dat moois (onder water) daar! :D

  • 10 Oktober 2014 - 17:55

    Lieke :

    Wauw wat een gave verhalen allemaal Amy!! Echt leuk om te lezen, ook omdat ik veel dingen herken die je schrijft ;) Nog veel plezier in Cairns en geniet van Magnetic Islands en the Whitsunday Islands, zijn allebei supermooie en bijzondere plekjes in Australië! LiefsX


  • 11 Oktober 2014 - 00:36

    Mammie:

    Maar meiske toch...wat een mooi verhaal weer......Je haalt er wel het maximale uit en zo hoort het ook!
    Je hebt in de afgelo[en maanden al zoveel gezien en beleefd............tijd om naar huis te komen toch?? haha..... Gniet nog maar ff.....straks loopt er weer iemand te zeuren dat je je kamer moet opruimen ;-)

    Dikke X mis je

  • 11 Oktober 2014 - 00:40

    Paul:

    ha scheet
    ben best wel en beetje jaloers op jou
    echt gaaf!!!!
    wel een beetje raar maar begin je toch echt el een heel klein beetje te missen
    nog heul veul plezier en jolijt en tot carnaval alaaaaf xxx

  • 15 Oktober 2014 - 06:54

    Nanne:

    Echt super Amy!!! Weer leuk om te lezen. Geniet er nog van, heel veel plezier!! Xx

  • 02 November 2014 - 15:46

    Marian Stouten:

    Hoi Amy, grandioos wat jij allemaal mee maakt. Dit pakken ze je nooit meer af! We missen je gezelligheid wel een beetje, maar zijn sinds gister verblijd met onze nieuwe collega Ruud! Kun je ook mee en om lachen...;) nog heel veel plezier op je reis. We zien al uit naar je volgende verslag:) dikke kus, Marian en familie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Werken en reizen in Australie, Nieuw Zeeland & Thailand!

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 6108

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 31 December 2014

Australie, Nieuw Zeeland & Thailand

Landen bezocht: