Mijn eerste weken in Australië! - Reisverslag uit Australie, Curaçao van Amy - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken in Australië! - Reisverslag uit Australie, Curaçao van Amy - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken in Australië!

Blijf op de hoogte en volg Amy

17 Juni 2014 | Curaçao, Australie


G'day mates!

Hier dan (beter laat dan nooit) mijn eerste reisverslag!

Ben donderdag alweer een maandje in Australie!
De tijd vliegt voorbij, heb echt al heel veel leuke dingen meegemaakt en al super veel mensen leren kennen! Echt gek hoe gemakkelijk dat hier gaat ;-)

Oké, het begin..donderdag 22 mei was het dan zover, mijn lange vlucht van Amsterdam naar Sidney, met een tussenstop in Dubai.
Alles was goed gegaan, en de vrijdag kwam ik rond 23.30 (Australische tijd) aan in mijn hostel. Het Wake-up hostel in Sidney. Vergeleken vele andere hostels was het een erg luxe hostel, maar toch moest ik er de eerste dagen nog een beetje aan wennen. Ben toen ik aankwam bijna meteen gaan slapen, en ben de dag erna de stad gaan bekennen. Waauuuww wat is Sidney gaaf! Die ochtend had ik al een Nederlands meisje leren kennen in het hostel die ook net was aangekomen, en ook zij had de Ultimate Oz week geboekt vanaf maandag net als ik, dus zijn we samen de stad gaan verkennen! Ideaal, want zo hoefde ik niet in m'n eentje te verdwalen ;-)
Die avond ben ik nog met 2 Australiërs (sliepen op dezelfde kamer als ik) de stad in gegaan want daar was Vivid! Was een evenement wat daar een paar weken was, heel gaaf want alle straten waren afgezet en alles was verlicht, The opera house etc! En bij de Darling Harbour was vuurwerk op het water en een lichtshow!

De zondag heb ik mijn jetlag uitgeslapen haha,
en maandag begon dan de Ultimate Oz week!
Dat was een intro week met een groep mensen (internationaal) waarmee we de hele week allerlei dingen gingen doen, zoals: citytrip, boottocht met bbq, trip na Bondi Beach, Sandboarden, met een jeep in de zandbergen gereden (en natuurlijk, reden we vast....konden we gaan graven haha), kangaroe gespot, kampvuur savonds op het strand, opstap met een partybus, een berg beklommen met daarna heel mooi uitzicht, en we hadden een dolfijnencruise, (onze tourguide had het nog nooit meegemaakt) maar wij hadden de pech dat we geen dolfijnen zagen helaas....(maar daar kom ik later nog op terug haha)

Toen na de startersweek heb ik nog 1 nachtje in het Wake-Up hostel bijgeboekt en de maandag daarna ben ik 5 dagen op Surfcamp gegaan! Echt heeeel erg gaaf!
We zaten op een soort camping waar "Surfcamp" dan zijn eigen deel had. Daar stonden een hoop soort "stacaravans" waar we in sliepen, en in het midden een hoop banken, hangmatjes, een tv, bbq etc.
We gingen elke ochtend 2u surfen, en elke middag 2u. Het ging me gelukkig aardig af! Beter dan van te voren verwacht ;-) haha. En.....een middag voordat we begonnen met surfen kregen we op het strand nog wat uitleg etc, en toen ineens zagen we....Dolfijnen!! Had ik ze toch nog gespot ;-)

Na Surfcamp kwam ik weer in Sidney, en had ik voor het weekend weer het Wake-Up hostel geboekt. De vrijdagavond hadden we nog een "Surfcamp afterparty", en in het weekend ben ik gaan informeren en gaan nadenken over wat mijn volgende bestemming zou worden. Eerst was mijn plan om naar Coffs Harbour te gaan om daar wat "farmwork" te gaan doen, maar na nog keer extra informeren kwam ik erachter dat die keuze toch niet zo slim was omdat het hier nu winter is, en dus die baantjes daar niet voor het oprapen liggen.
Toen heb ik besloten om na Brisbane te gaan!
Een Engels meisje dat ik in Sidney had leren kennen zat daar al, dus ik besloot haar op te gaan zoeken. Dinsdagavond ben ik toen aangekomen in mijn hostel.
De woensdag was het Engelse meisje druk bezig met werk zoeken. Ik was daar zelf nog niet-echt mee bezig geweest, maar dacht zal ook eens kijken op internet hoe het allemaal werkt, en heb toen bij een paar willekeurige dingen mijn cv geplaatst.
Een uur later schrok ik me rot want ik werd gebeld op mijn Australisch nummer, en daar was ik nog nooit op gebeld haha, was het een Fundraising bedrijf, of ik de dag erna op sollicitatie gesprek wou komen! Uuuuuhh...oké!
Nou toen de dag erna daar op gesprek, met de instelling van ik zie het wel, al is het alleen om de ervaring. Had tenslotte nog nooit 'n sollicitatie gesprek gehad in het buitenland ;-) Gesprek ging goed, en ik was aangenomen! Of ik de dag erna kon beginnen! Tsja...waarom niet haha.

Nu zullen sommige denken, "Fundraising?!"
Dat houd in dat je voor een goed doel langs de deuren gaat.
In de hoop natuurlijk dat als je de deur dichtgooit, je hun creditcard gegevens etc hebt, zodat ze gaan doneren elke maand.
Had er in het begin niet zo heel veel zin maar het is me 100% meegevallen! het is totaaaal anders dan in Nederland! In Nederland gooien de meeste mensen de deur al dicht voordat je begonnen bent met praten, hier in Australië vragen ze of je binnen wilt komen, kunt rustig op de bank gaan zitten, ze geven je een kop thee en dan is het een kwestie van praten ;-)

Dus ik ben daar de vrijdag begonnen, zaterdag gewerkt, zondag 'n dagje vrij, maandag weer aan t werk, en vandaag (dinsdag) dacht ik ook dat het een normale werkdag zou worden..maar toen ik vanmorgen aankwam werd ik meteen op kantoor geroepen, want ze wilden even met mij praten....of ik op Roadtrip wou!!
Ik was natuurlijk meteen enthousiast, want ik had er stiekem al een beetje op gehoopt dat ik dat zou mogen gaan doen!
Roadtrip houd in dat je met een team rondreist, en dus op heel veel verschillende plekken gaat werken, zie ik meteen een hoop van Australië, en ondertussen verdien ik ook nog geld! ;-) en hun betalen voor je accommodatie, dat is ook nog een groot voordeel!
Dus ik ben vanavond al terug gevlogen vanuit Brisbane na Sidney, heb daar nu een overnachting en morgenvroeg ga ik met de trein naar Dubbo! Daar word ik opgehaald en dan ga ik in daar beginnen met werken! En ben benieuwd wat de volgende bestemming is! :-)

Het is hier nu al 00.30 snachts, dus tijd om te gaan slapen want de trein vertrekt morgen al om 7.15!

Tot het volgende verslag!

Liefs,
Amy

  • 17 Juni 2014 - 16:48

    Wendy Peters:

    Joehoe! Wat een verrassing, eeeeeeeeeeeeindelijk een verslag. Gelukkig is Irma er om mij een beetje op de hoogte te houden!

  • 17 Juni 2014 - 17:00

    Daan En De Veronnekes:

    Wauw, meid, wat gaaf wat jij in zo'n korte tijd allemaal al hebt meegemaakt! Zou willen dat ik nog zo jong was en dit allemaal mee kon maken. Dè didde vruuger nie zo gauw! ;-) Wa bende toch een stoer wefke! Je doet het toch allemaal maar in je uppie zo ver van huis! Geniet van elke seconde en maak heel veel mooie herinneringen en foto's!!!! Succes met je nieuwe job! Dikke {{{knufff}}} van ons.

    Daan en de bubs XXX

  • 17 Juni 2014 - 18:16

    Irma:

    Wat heb je in die korte tijd toch al veel meegemaakt en veel gedaan zeg! Je kan dan misschien nu wel naar huis komen?? Is toch wel genoeg zo???? ;-)

  • 17 Juni 2014 - 19:59

    Wiesje:

    Super vet!!!

  • 17 Juni 2014 - 20:41

    Yvonneke:

    Arthur ontmoet zag ik! Ik zei het al, jij gaat wat meemaken! Ik hoor van Tess ook allemaal mooie en grappige verhalen dus geniet van alle ervaringen! Succes met je nieuwe baan en go for it!

  • 17 Juni 2014 - 21:08

    Evelien:

    Wow amy, wat een vet verhaal nu al!!!
    Geniet van elke seconde (cliché ), maar het is wel zo...
    Hoop dat je veel ziet, ervaringen op doet en herinneringen maakt die je nooit meer gaat vergeten!

    Succes met werken en have mucho fun!!

    Xx eef

  • 17 Juni 2014 - 22:50

    Riek De Haas [tante]:

    Lieve Amy.

    Wat ben jij een onderneemster,heb van jou verhaal gesmuld en wat heb je al veel gezien.
    Zie nu alweer uit naar je volgende verhaal,deze onderneming staat op je lijf geschreven.
    Wij wensen je nog veel succes, maar dat gaat zeker wel lukken.

    Met hartelijke groeten Ome Kees & Tante Riek.

  • 17 Juni 2014 - 23:44

    Suus K.:

    Wat heb je het toch goed voor elkaar! Ik ben trots op je Amigo :D

    Xx

  • 18 Juni 2014 - 00:51

    Aaf:

    Heej Amy.. Super gaaf! Veel plezier nog.. Moet ik dat nummer nog voor je vragen??
    Voor een baantje in de horeca.. Geniet ervan hé! Dikke kus

  • 19 Juni 2014 - 09:39

    Kees Van Montfort:

    hoi Amy
    leuk om te lezen hoe goed het gaat en hoe leuk je het hebt
    geniet ervan
    gr. kees

  • 20 Juni 2014 - 09:12

    Ria Duenk:

    Het gaat super met je he, had ook niks anders verwacht....wel blijven schrijven he.....




  • 27 Juni 2014 - 09:30

    Marian:

    Tsjonge jonge, wat gaaf allemaal. Kangoeroe's, dolfijnen... En de koala dan? En zo snel al aan het werk... Wel iets anders dan Vennenbos en Fonville haha ;) geweldig dat je het zo naar de zin hebt. Geen moeite gehad met vroeg opstaan, nadat ik je "gestalkt" had in de kroeg? Ik ga volgende week wellicht therapeutisch werken, dus eind is in zicht! Geniet se daar en groeten uit Veldhoven.

  • 29 Juni 2014 - 21:58

    Wendy Peters:

    Heey jij daar! het wordt zo onderhand wel weer eens tijd voor een volgend verslag! Hoe bevalt de baan? Leuke collega's? ;-)

  • 09 Juli 2014 - 20:43

    Suuske:

    Stoer wijffie!!

    Ben nu al benieuwd naar je volgend verhaal!

    x Suus

  • 10 Juli 2014 - 22:01

    Lizeth:

    Hoi lieve nicht,

    Wat een avontuur en wat gaat het je goed af zeg! Dit is helemaal op jouw lijf geschreven. Wat heb je al veel gezien en ondernomen, om jaloers op te worden! Ben benieuwd naar je volgende uitdaging en hoop dat snel te lezen. Amy veel succes met je reis en veel liefs van ons allemaal. Enne.....houd die Aussies een beetje op afstand hè!

  • 11 Juli 2014 - 11:58

    Marleen:

    Hoi Amy,

    Wat heb jij het "leuk druk" en wat een ervaring en indrukken.
    Wanneer je tijd hebt komt zeker pas je vervolgverslag en zoals het er nu naar
    uitziet dus een keer per maand ongeveer
    heel veel succes en plezier en pas goed op jezelf

    groetjes Marleen

  • 11 Juli 2014 - 20:24

    Mieke:

    Wauw Amy, wat een gaaf verhaal!
    Fijn dat het je zo goed bevalt.
    We missen je hier wel hoor ;-)...
    Geniet er nog van!!

    Groetjes Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Amy

Werken en reizen in Australie, Nieuw Zeeland & Thailand!

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 6103

Voorgaande reizen:

22 Mei 2014 - 31 December 2014

Australie, Nieuw Zeeland & Thailand

Landen bezocht: